tirsdag, juli 19, 2011

Grønnedal har lidt svært ved at vise sig fra sin flotteste side denne sommer. De sidste par uger har der været et mindretal af gode solrige dage, og selv på de gode dage har man haft en fornemmelse af at solen var noget man skulle nyde mens den var der.
I dag vågnede vi op til strid vind fra sydøst med trusler fra de grå skyer om regn. Det blev dog kun til smådryp, men lige efter min kaffepause klokken tre gik den ikke længere. De enkelte dryp blev til vedvarende regn.
Efter at have holdt arbejdsdagen kørende udendørs, måtte jeg til sidst opgive og trække indenfor på vores værksted, hvor nogle skodder til Officersmessen er blevet repareret og nu skal males.
Vi har jo en fast maler gående i længere perioder heroppe, og hans primærer opgaver ligger indendørs. Han sørger for opfriskning af "flyttelejlighederne", d.v.s. de boliger som skal gøres klar til de nye tjenestegørende ved GLK. Dertil kommer løbende vedligeholdelses- og ombygningsopgaver.
For mit vedkommende er de seks ugers arbejde baseret på udvendige opgaver, og kun hvis det er helt umuligt at finde ly for regnen, trækker jeg ind. Det blev det så i dag.
Nedenfor har jeg lagt et videoklip med aftenvejret set fra mit lukaf.......