fredag, juli 29, 2011

En herlig solrig dag :)
En hel fornøjelse at vågne op til klart vejr og flot udsigt over fjorden for første gang i lang tid.
Den start på dagen blev nydt med et krus god kaffe, frisklavet på mit kaffebryggeri på arbejdet. Som en ekstra bonus kunne jeg oppe fra Officersklubben iagttage to moskusoksers morgenbadning nede i vandkanten nær udløbet ved bryggeren Elv. De havde god tid i den stille morgen og fik badet af flere omgange uden at blive forstyrret. Samtidig havde jeg fornøjelsen af selskabet med et par livlige snehareunger der løb lige omkring hvor jeg stod.
Er der noget at sige til man kommer igen og igen?..... ;)

Det gode vejr betød at jeg igen i dag tog fri til vores eftermiddagspause.
Nu skal der vandres mens tid er!
Men lige inden afgang gik jeg en tur i Dalshoppen for sidste gang inden hjemrejsen, for at se om der var noget nyt med skibet som jeg kan bruge. Og jo! Der var kommet en sending 40 liters turrygsække: Perfekt størrelse til dagture, hvor der skal være plads til kogegrej og lidt ekstra tøj. Jeg købte en Helags fra Fjällräven, som afløser min gamle, der var en anelse for lille.
Allerede inden der var gået en time, var den nye i brug og halvvejs op ad en fjeldside i Grønnedalen!
Se den vist og beskrevet : HER.


Ligesom i går gik turen op i højden.
Denne gang til den 600 meter høje top "Store Bratten" på nordsiden af Grønnedalen og herfra over fjeldet til en frodig kløft der fører ned til Laksebunden, og videre ad den gængse sti hjem mod stationen. En god varieret tur der byder på flotte udsigter, vandring på både rå klipper i højden og frodige grønne, næsten skovagtige krat langs små vandfald på vej ned mod laksebunden.
Turen blev hed. Vi havde en varm vindstille dag der var en dansk sommerdag værdig, og måske derfor var det at jeg mødte en hel moskusfamilie, der havde taget ophold i en ganske lille sø for at lade sig afkøle af vandet. Desværre opdagede jeg dem for sent, og nåede ikke at komme på rigtig side i forhold til sollyset for at få taget nogle gode billeder af badedyrene ;)