onsdag, juli 13, 2011

Efter et par timers arbejde på kontorhuset i Ivittuut, stod det klart at min kollega sagtens ville kunne nå at blive færdig i løbet af dagen uden min hjælp. Derfor kunne jeg fortsætte arbejdet på det gule dobbelthus i Grønnedal, som jeg forlod i forrige uge.
Med fint vejr til aften, var der lagt op til en frisk tur over Bratten, den lille 300 meter høje fjeldtop der ligger lige bag stationen. Er vi inde i en stabil vejr periode, går jeg op på Bratten mindst en gang om ugen, for det er en god aftentur der byder på motion samtidig med at man får nogle flotte udsigter over fjorden og Laksebunden. Alt efter tid og lyst kan turen gøres med mange variationer længere ind på fjeldet, når først man er oppe i højden. Men på turen til aften, gik jeg mest ved kanten mod stationen, da jeg ville tage nogle oversigtsbilleder over vores lille "landsby".
Fotos af stationen set fra Bratten : HER.