mandag, juli 25, 2011

Det fortsatte med regn og blæst det meste af dagen, og det betød at min arbejdsdag foregik indendørs i ½12 hus nr. 99. Jeg nåede så langt, at der kun mangler et par timers arbejde, som jeg vælger at få klaret i morgen tidlig.
Huset ligger nærmest midt i det lille boligområde, og med vinduer i tre retninger er der mulighed for at følge lidt med i både stort og småt.
Flere familier har medbragt hunde hertil, men mindst tre katte er også kommet til. Som det ses på billedet har de fine muligheder for at få et supplement til tørkosten, hvis de selv gider gøre en indsats ;) Denne kat har fanget en gråsisken, som på bedste kattemanér blev kastet rundt og jagtet flere gange inden den til sidst blev spist.
I det hele taget lever småfuglene farligt i ½12 området, hvor man hele tiden ser kattene snige sig rundt i det tætte pilekrat og græsset, og særlig når fugleungerne lige har forladt reden og ikke kan flyve rigtigt endnu, har kattene held med deres jagt.


Til aften luskede jeg ud i gråvejret, og gik op i Grønnedalen for at se hvordan det så ud med den døde moskusokse, som jeg første gang kom forbi d. 30/6. Meget er forsvundet, men stadig kan den døde krop levere føde til dyrelivet i dalen. Da jeg nærmede mig, lettede to ravne modvilligt med noget i næbene........