torsdag, januar 08, 2009

Malerarbejdet i vores rum går strygende.
I går blev de første tre afsluttet og de næste fire er nok klar på lørdag. Nu er der fri bane for lægning af gulvtæpper og møblering.
Det er ret forskelligt, hvor meget der skal gøres ved hvert enkelt lukaf, alt afhængig om der har boet rygere eller ikke rygere.
På ikke ryger rummene kan jeg nøjes med at male en gang på henholdsvis loft og væg, mens der hos rygerne skal gives tre gange; første gang med stopgrund for at hindre nikotin gennemslag, derefter to gange maling.

Jeg har en radiokrise for tiden :(
Stationen har fået ændret på vores tv/radio pakke, og det betyder at vi nu kun har mulighed for at høre P1 og P3 samt den grønlandske KNR.
Hidtil har vi ellers kunne modtage P4, som jeg lyttede til en stor del af dagen, sammen med KNR.
P4 er MEGET savnet !!!
En lille trøst er, at jeg kan lytte til netradio via min pc, mens jeg arbejder i vores egen bygning. Her har jeg lavet en lille opstilling i døren ud til gangen.

Det grønlandske vejr er ved at opføre sig normalt igen.
Dagen har været lys og klar, med temperaturer på ca. minus fire.
Solhøjden er også ved at tage så meget til, at det er lige før den kommer over den lille kløft ved Femfjeldet´s top, og strålerne rammer vores bygning for et kort øjeblik over middag.
Måske allerede i morgen :)